محل تبلیغات شما

تاریخ بازی های ویدئویی نیز در اوایل دهه 1950 ادامه دارد، زمانی که دانش آموزان دانش آموخته کامپیوتر شروع به طراحی بازی های ساده و شبیه سازی ها به عنوان بخشی از تحقیقات خود و یا فقط برای سرگرمی کردند. در M.I.T. در دهه 1960، اساتید و دانش آموزان بازی هایی مانند 3D Tic Tac Toe و Moon Landing را بازی کردند. این بازی ها بر روی رایانه ای مانند IBM 1560 اجرا شد و حرکت با استفاده از کارت های پانچ ساخته شد. بازی های ویدئویی تا سال های 1970 و 1980، هنگامی که بازی های ویدئویی و کنسول های بازی با استفاده از جوی استیک، دکمه ها و کنترل های دیگر، همراه با گرافیک روی صفحه نمایش کامپیوتر و بازی های کامپیوتری خانگی به عموم مردم معرفی شد، محبوبیت اصلی نیافت. از دهه 1980، بازی های ویدئویی تبدیل به یک فرم محبوب سرگرمی و بخشی از فرهنگ معاصر محبوب در اکثر نقاط جهان شده است. یکی از بازی های اولیه Spacewar بود که توسط دانشمندان کامپیوتر توسعه یافت. بازی های ویدئویی ابتدایی از سال 1972 تا 1978 توسعه یافت. در دهه 1970، نسل اول کنسول های خانگی ظهور کرد، از جمله بازی های Pong و کلون های مختلف. دهه 1970 نیز دوره بازی های رایانه ای بود. سن طلایی بازی های ویدئویی از سال 1978 تا 1982 بود. بازی های ویدئویی با دستگاه های بزرگ و با گرافیک تزئین شده سکه در بازارها رایج بود و محبوب ترین کنسول های خانگی ارزان قیمت مانند Atari 2600 و Intellivision مردم را برای بازی در خانه خود تلویزیون ها در طول دهه 1980، رایانه های بازی، بازی های آنلاین اولیه و بازی های ال سی دی دستی ظهور یافت. این دوران با تصادف بازی ویدئویی سال 1983 تحت تاثیر قرار گرفت. از سال 1976 تا 1992، نسل دوم کنسول های ویدئویی ظاهر شد.

نسل سوم کنسول ها که 8 بیتی بودند، از سال 1983 تا 1995 به وجود آمد. نسل چهارم کنسول هایی که مدل های 16 بیتی بودند، از سال 1987 تا 1999 ظاهر شد. دهه 1990، بازخوانی و کاهش بازی ها، گذار به بازی های ویدئویی 3D، بهبود بازی های دستی و بازی های کامپیوتری. نسل پنجم کنسول های 32 و 64 بیتی از سال 1993 تا 2006 بود. در طی این دوران بازی های تلفن همراه ظاهر شدند. در طول 2000s، نسل ششم نسل کنسول ها ظاهر شد (1998-2013). در طول این دوره، بازی آنلاین و بازی های موبایل به جنبه های عمده ای از فرهنگ بازی تبدیل شد. نسل هفتم کنسول ها از سال 2005 تا 2012 بود. این دوران با بودجه های توسعه ای شدید برای بعضی از بازی ها مشخص شد، برخی از آن دارای گرافیک سینمایی بود؛ راه اندازی کنسول Wii با فروش بالا، که در آن کاربر می تواند اقدامات بازی را با حرکت واقعی کنترل کننده کنترل کند؛ ظهور بازی های رایانه ای گاه به گاه به غیر غیرواقعی عرضه می شود؛ [نیازی به نقل قول] و ظهور رایانه های ابر در بازی های ویدئویی.

در سال 2013 نسل هشتم کنسول ها ظاهر شد، از جمله Wii U و Nintendo 3DS، مایکروسافت Xbox One و PlayStation 4 و PlayStation Vita شرکت نینتندو. بازی های کامپیوتری چندین دهه است که سهم بزرگی از بازار را در آسیا و اروپا حفظ کرده و به دلیل توزیع دیجیتال همچنان رشد می کند. از آنجا که توسعه و استفاده گسترده از مصرف کنندگان از گوشی های هوشمند، بازی های تلفن همراه عامل مهمی برای بازی ها بوده است، زیرا آنها می توانند به افرادی که قبلا علاقه مند به بازی بوده اند و افرادی که نمی توانند از سخت افزار اختصاصی مانند کنسول های بازی استفاده کنند.

منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_games

نقد و بررسی نسخه کامپیوتر بازی مدال افتخار: بالاتر و فراتر

سیر تحول بازی های ویدیویی

معرفی ویژگی های سایبان خودرو و سایبان پارکینگ مناسب

های ,بازی ,کنسول ,ویدئویی ,ها ,سال ,بازی های ,های ویدئویی ,از سال ,کنسول های ,و بازی

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پنجره نسیم هاست لینوکس - سرور اختصاصی نگین کویر وبلاگ شهر مارکت موج دریا اسطوره رازهايي براي خانه داري موفق گروه تولیدی بازرگانی خرمای ساغر لوازم خانگی افراکالا درس تو با من بخون